Ultima ora
You are here: Home / Articole / Expeditie WLC Carp în Croatia – poveste cu oglinzi obeze
Expeditie WLC Carp în Croatia – poveste cu oglinzi obeze

După multe peregrinări pe lacurile din spațiul ex-iugoslav, în această toamnă a venit rândul unei balastiere din apropierea Zagrebului, despre care se spune, fără prea multe exagerări, că este unul dintre lacurile publice cu cea mai mare densitate de crapi mari din lume. Deciși să verificăm la fața locului această informație, am luat într-o seară de octombrie, împreună cu Marian, drumul Croației. Drumul până la Zagreb e destul de monoton, mai ales porțiunea de autostradă, dar ne-am scos pârleala cu șoseaua dintre Drobeta-Turnu Severin și Veliko Gradiste, peste 100 de kilometri de drum care urmează meandrele Dunării prin Cazanele Mici și Cazanele Mari, șosea pustie și plină de priveliști minunate, mai ales pentru niște pescari pasionați.

_DSC0305

_DSC0291

Din păcate, standul pe care programasem să pescuim amândoi (împreună cu prietenii croați) era încă ocupat de niște pescari germani, astfel că ne-am reorientat câteva sute de metri spre stânga. Nu mai aveam insula în vizor (lacul are o insulă foarte frumoasă în treimea nordică, iar standurile din jurul acesteia sunt considerate cele mai productive), dar existau două locuri destul de bine cotate în fața noastră. Am fost informați că aici (ca și pe alte balastiere din Croația) cine vrea să aibă șanse la ceva capturi trebuie să se încadreze în limita minimă zilnică de 10-15 kg de nadă. Am rămas stupefiați, știam din experiențele anterioare din Bosnia că prin zonă e la modă să nădești mult, dar ce am văzut aici a întrecut orice scenariu. În fiecare zi, timp de ore întregi, pescarii nădeau cu spomburile.

_DSC0302

_DSC0342

Plecasem cu veo 50 de kilograme de acasă, oferite de prietenii noștri de la WLC Carp (SPP Tournament, unul dintre cele doua boiliesuri din gama lor premium, bila lor „oficială” de concurs), dar comandasem și de la prietenul Mirko încă 20 kg, special pentru nădit. După standardele locului, aveam nadă extrem de puțină, pentru vreo 3 zile de pescuit, împărțită la doi pescari. Din fericire, am aflat de la Nelu, noul nostru prieten din Germania, care mai avea câteva partide la activ pe acest lac, că inițiativa privată a localnicilor este bine pusă la punct. Astfel, pe baltă există sisteme foarte bine puse la punct atât pentru catering cât și pentru aprovizionarea cu nadă complementară. Pentru doar 10 euro pentru o găleată de 15 kg, poți comanda telefonic porumb proaspăt preparat. În stânga mea,  Nelu nădea de zor, la 110-120 de metri, iar Marian făcea la fel, dar în dreapta mea, pe la 130 de metri, astfel că platoul meu de la 90 de metri părea închis total. Mi-am văzut de treabă, dar după 50 de ore de liniște absolută, timp în care Marian reușise o salontă de 22,5 kg și Nelu un cteno de 23 kg, am decis să fac o schimbare. Eram conștient că șansele de a prinde ceva aici erau minime, astfel că am făcut o tură de lac pe jos, încercând să identific un loc liber.

Nelu

Marian 1

Nelu folosea  exclusiv boiliesuri Dudi Baits, astfel că o dispută directă cu WLC-urile SPP Tournament cu care eram noi pregătiți era binevenită. După ce am găsit un loc care mă inspira, am împrumutat de la Nelu un cort și o lansetă de nădit, am mutat tabăra, am nădit întâi 4-5 kg de amestec de boiliesuri și porumb pe platou, după care am pus un spomb mic și am tras o linie cu 3 kilograme de boiliesuri de pe platou până spre insulă, cât de departe am putut. Speram să scot de acolo crapii mari și să-i aduc la platoul cu bunătăți pe care-l pregătisem. N-au trecut nici două ore de când pusesem toate cele trei monturi pe poziții, că am avut prima prezentare. O senzație ciudată m-a învăluit, sunetul stației părea ceva foarte străin, dar binevenit! Am sărit pe lansetă și am adus la mal primul crap croat. Oglindă de vreo 10-11 kg, eliberată direct din minciog. Îi eram recunoscător peștelui că spărsese liniștea, dar venisem aici pentru crapii cu 2 în față, sau poate chiar cu 3, nu pentru astfel de ciortani. miercuri după amiază am o trăsătură violentă, credeam că-i o oglindă de 7-8 kg (ele trag așa, de zici că iau lanseta de pe rodpod), dar aproape de mal am realizat că e un ten, care părea chiar unul răsărit. Slăbesc imediat frâna și după 2-3 tentative îl am în minciog. Abia când încerc să-l ridic îmi dau seama că e chiar mărișor. Torpila argintie ajunge la cântar și apoi la poze -  puțin peste 18 kilograme. Nu era gigantic, dar era un pește frumos. Între timp, pe locul pe care-l părăsisem fără regrete Nelu mai luase o salontă de 21,5 kg iar Marian un comun superb de 19 kg.

comun

_DSC0322

Începând de joi dimineață, cu cârlige legate cu flurorocarbon, norocul și-a întors fața și spre mine. Parcă după un orar bine stabilit, timp de câteva ore pe zi, între 13:00 și 16:00, aveam parte de nu mai puțin de 7-8 prezentări. Mai mult decât atât, cel puțin doi dintre pești au avut măcar 20 kg, astfel că bilanțul final al partidei urma să fie, din fericire, unul decent. Mai întâi am cântărit o salontă rotundă și foarte burtoasă, de fix 20 kg, după care o altă regină burtoasă, care avea cu 1 kg mai mult. Vineri am crescut la 23 kg, cu alți 4-5 pești de 16-19 kg, iar sâmbătă am reușit capturile partidei, la doar 20 de minute distanță și la aceeași lansetă – 27 kg și respectiv 24 kg. Toți peștii cu cârlige nr. 6 legate cu 30 cm de fluorocarbon și un singur boilies SPP Tournament de 20 mm pe firul de păr.

_DSC0324

_DSC0351

_DSC0330

Am bifat astfel încă o expediție de succes în căutarea crapilor mari ai Europei, dar povestea este abia la început. În 2016, pregătim alte 3-4 deplasări, în urma cărora o să vă prezentăm lacuri și pești care merită luate în seamă. Până la următorul episod, fir întins!

Articolul integral va putea fi citit în următorul număr al revistei Pescuit pur și simplu, care va apărea în curând.

Mulțumim mult prietenilor de la WLC Carp pentru nadă și prietenilor Nelu și Corina Poeană pentru companie și pentru ajutor.

Daca ti-a placut articolul, un like si un share sunt binevenite! Ne poti cauta si pe facebook, contul Revista de Crap. Iti multumim si te mai asteptam!